Správa objektů
EDA a Havarijní služba 775 885 885
 
Klientská zóna arrow

Nechte profesionály dělat svou práci.
Vy si užívejte volný čas!

Slider 1

Nechte profesionály dělat svou práci.
Vy si užívejte volný čas!

Slider 3

Nechte profesionály dělat svou práci.
Vy si užívejte volný čas!

Slider 2

Nechte profesionály dělat svou práci.
Vy si užívejte volný čas!

Slider 4

Nechte profesionály dělat svou práci.
Vy si užívejte volný čas!

Slider 6

Nechte profesionály dělat svou práci.
Vy si užívejte volný čas!

Slider 5
Blog PPM
9.6.2020

Vyúčtování nákladů SVJ za teplo, vodu a služby

Změny ve vyúčtování nákladů SVJ za teplo, vodu a služby vzhledem k pandemii COVID-19

Měřidla tepla a teplé vody s dálkovým odečtem

Před časem jsme vás informovali, že je od letošního roku možné instalovat pouze měřiče tepla, indikátory topných nákladů a vodoměry teplé vody vybavené dálkově kontrolovatelným mechanismem odečtu. Přičemž platí, že od 25. 10. 2020 je možné instalovat pouze měřidla s dálkovým odečtem a do 1. 1. 2027 musí být všechna měřidla doplněna dálkovým odečtem nebo vyměněna za měřidla s dálkovým odečtem. Nutno podotknout, že SVJ a BD, která tak učinila s předstihem, a umístila dálkové měřiče ještě před propuknutím pandemie, nyní mohou hovořit o úspěšném rozhodnutí.

Dálkové odečty měřičů s inteligentními sběrnicemi dat hlásí úspěch

S příchodem pandemie, a její následnou eskalací, se v rámci SVJ a BD znovu navázalo na debaty o rozdílech a výhodách odečtů tepla i vody pomocí inteligentních sběrnic dat. Moderní technologie se ukázaly právě v letošním roce 2020 jako mnohem efektivnější a flexibilní vůči takové situaci, jaké jsme byli poslední měsíce svědky. Schopnost dodávat požadovaná data na čas si totiž udržely pouze obousměrně komunikující sběrnice, ze kterých se jednotlivé hodnoty odečítají automaticky. Díky tomu zcela odpadla fáze osobních kontrol měřičů. SVJ, která si pořídila inteligentní odečty, se tak chytře vyhnula domácím návštěvám stran techniků daných společností.

Dálkové odečty s inteligentní sběrnicí dat mají ještě jednu nespornou výhodu (možnou nadstavbu), a sice možnost sledování spotřeby vody a tepla během celého roku online. V přehledné elektronické podobě. Tato funkce potěší všechny SVJ, BD a další správce bytových i nebytových prostor vzhledem k blížící se platnosti směrnice Evropského parlamentu a Rady 2018/2002/EÚ o energetické efektivnosti (EED) o dálkových odečtech a transparentnějších informacích o spotřebě. V konečném důsledku se možnost neustálé kontroly nad spotřebou vody a tepla v domě jeví jako velmi efektivní nejen pro správce, ale také pro běžné majitele nebo nájemníky jednotek v domě.

Odložení terminů vyúčtování nákladů SVJ za teplo, vodu i služby

V rámci opatření ke zmírnění dopadů epidemie coronaviru COVID-19 vyšla v platnost řada nových vyhlášek a zákonů. Můžeme jmenovat například nový zákon č. 209/2020 Sb., který se týká nájemců prostorů sloužících k uspokojování bytové potřeby a příjemců úvěrů poskytnutých Státním fondem rozvoje bydlení. Podle § 7 výše jmenovaného zákona se letošní datum předání vyúčtování příjemcům služeb přesouvá až na 31. 8. 2020. Společně s tím došlo k posunu lhůty pro finanční vypořádání do 31. 12. 2020. Zákon nabyl platnost 27. 4. 2020.

Starosti s rozúčtováním nákladů nebo instalací měřičů přenechte na PPM

Jsme Prague Property Management, a.s. (PPM) a již přes 20 let poskytujeme profesionální služby v oblasti správy bytových i nebytových domů v Praze. Spolupracujeme s různými developerskými projekty, ale především se soustředíme na odbornou pomoc pro společenství vlastníků jednotek (SVJ) a bytová družstva (BD), kterým poskytujeme komplexní facility management včetně ekonomické a technické správy budov.

Aktuálně máme v portfoliu přes 11 500 bytových jednotek a přes 140 pražských SVJ i BD. Disponujeme flexibilním pojištěním do výše 50 000 000 , které se vztahuje na škody způsobené třetím stranám naší činností, a propracovanou „Klientskou zónou“. Díky našim renomovaným specialistům a moderním nástrojům jako „Elektronický domovní asistent (EDA)“ a „Info SMS“ se stane správa vašich budov snadnou záležitostí. EDA umožnuje zadat požadavek telefonicky, přes formulář a nebo emailem přímo na EDU. Vy ušetříte čas, starosti a mnohdy i nemalé množství finančních prostředků.  

 

* Veškeré výše uvedené informace jsou pouze obecná ustanovení a nabízí základní vhled do problematiky změn ve vyúčtování nákladů SVJ vzhledem k pandemii COVID-19. Pro řešení konkrétních problémů se neváhejte obrátit přímo na specialisty z Prague Property Management.

alt
 
zpět na seznam
Vybrané reference
alt
Palác Koruna - Praha 1, 2, 3
1 jednotek ve správě
alt
OC Nové Chabry - Praha 8
1 jednotek ve správě
alt
Vila Verde - Praha 6, 7
6 jednotek ve správě
 
×
Přihlášení

Pro zobrazení cen je třeba se přihlásit. Pokud nejste registrováni, prosíme učinte tak níže, děkujeme.
Team PPM

Zavoláme vám nazpět

Zaujaly vás naše služby? Zaregistrujte se prosím a my se Vám v co nejkratší době ozveme nazpět.


Plné znění zde
 
×
Zavoláme vám nazpět

Zaujaly vás naše služby? Zaregistrujte se prosím a my se Vám v co nejkratší době ozveme nazpět.


Plné znění zde
 
×
alt
Nahlásit havárii nebo reklamaci

Pro všechny objekty spravované společností Prague Property Management je zajištěna nonstop havarijní služba od firmy JANPE s.r.o.
(v pracovní dny Pondělí až Čtvrtek od 8:00 -18.00 hod, v Pátek od 8:00 -16.00 hod, se dovoláte na službu EDA - Elektronického Domovního Asistenta naší společnosti Prague Property management, a.s). 

Ve dnech 30 a 31.12 je omezen provoz EDA - Elektronického Domovního Asistenta od 8 do 16.00 hod

Závady na společných prostorech domu jsou hrazeny z prostředků společenství vlastníků domu, závady ve Vaší jednotce budete hradit přímo v hotovosti.

V případě havárií v mimopracovní době, v době víkendů a svátků se obracejte na Havarijní službu 775 885 885.

×
Zeptejte se profesionála...

Plné znění zde